Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2008 02:41 - Феята на сънищата
Автор: diospiros Категория: Хоби   
Прочетен: 1944 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 04.09.2008 16:36


Твоите приказки

 

 

Феята на сънищата

 

 

 

 

                           Дългият летен ден бавно се скрива зад хълма. Последен слънчев лъч проблясва върху кръста на църквата и връзва алени панделки върху крилата на лястовици. Душно е. Задъхан и уморен денят за миг притихва и поема дъх. Очаква вечерната прохлада да се промъкне между листата на старата круша. Щъркелите бавно един по един се спускат към гнездото, слизат много ниско над градините. После – обърнати към залеза дълго тракат, извивайки шии назад и разтварят криле, сякаш да прегърнат слънцето. Изглеждат така, като че ли изпълняват тайнствен ритуал.

                    От двора се чува потракването на кофите с вода за животните. Кучето нетърпеливо лае в очакване на вечерятa си. В къщи масата е сложена. Време е да се наредим около нея. Вечеряме. Смеем се. Топлината е седнала с нас. С жадни устни изпиваме хладната диня. Алени капки от сладкия сок изтичат по устните. Котето се гали и моли под масата, изправя се на задни лапки, показва острите си нокти, закача се, иска къшейче с топлината на пръстите ми. Излизам навън, а вечерта е приседнала пред къщи. Най-после. Сядам сред прохладата на настъпващата нощ. Вечерницата вече е изгряла. След пълнолунието луната все по-късно изплува иззад клоните на ореха и е с малко поотъняла от предната нощ. Всяка вечер търся онази звезда, от Голямата мечка, а после тръгвам по Млечния път. Той сега минава точно над крушата, откъм кипариса идва и се вие над изсъхналата вишна. Точно над мен, пред мен е разперило криле съзвездието Лебед, а някъде назад остава да премигва с цялото си очарование Касиопея. Мракът става все по-гъст, звездите – все по-ярки и все по-близо се свеждат над мен и някак топло, приятелски, протягат светли ръце към мен. И вече не съм аз. Вече съм онази невидима фея на нощта, която бавно върви по Млечния път и звездни сънища нашепва. Мога да ставам мъничка, мъничка като прашинка, зареяна сама в космическото пространство. Мога да влизам когато си поискам в ушите на децата и да ги водя в страната на чудните сънища, а сънищата ги правят по-добри.

                     Там горе, до звездите, достига звънката песен на щурците, която има силата на земното притегляне и не ми позволява да отлетя далече, далече, някъде в Космоса и да се изгубя. Тя завладява съзнанието ми и ме завръща на Земята след всяко пътешествие в страната на сънищата…

 

 

 

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eien - Много нежно и красиво!
04.09.2008 15:58
Пишете прекрасно!
цитирай
2. diospiros - Привет!
04.09.2008 16:40
И аз не знам защо. Така ме кара. Стори ми се по-добре, отколкото сама със себе си и с другите в мен да разговарям... ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diospiros
Категория: Хоби
Прочетен: 52783
Постинги: 7
Коментари: 24
Гласове: 713
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930